Конкурс: Коза-Дереза на орбіті

ПРИЙОМ ТВОРІВ ЗАВЕРШЕНО!

Переглянути список переможців


Читати документ: “Що не так з Козою-Дерезою, або типові помилки авторів на конкурсі”

Допоміжний матеріал: “Вплітаємо казку у свій сюжет, або дещо про ретелінг


Повний список творів, які увійдуть до альманаху:

  1. Ольга Фира “Сон, якого не було” (Спляча красуня)
  2. Віталій Геник “Трохи казки” (Курочка Ряба)
  3. Ігор Сілівра “Русалонька V2.0” (Русалонька)
  4. Віра Наливана “Тільки не я” (Колосок)
  5. Іванна Вишневська “Там, де зацвітає дика рожа” (Попелюшка)
  6. Маргарита Варзар “Світ не терпить порожнечі” (Казки про полювання на дракона)
  7. Вадим Соколенко “Якось в Кощієвому царстві” (Билинний епос)
  8. К. Ліш “Як Квітень до Березня у гості їздив” (Як Квітень до Березня у гості ходив)
  9. Наталія Матолінець “Я працюю Попелюшкою” (Попелюшка)
  10. Яніта Владович “Солона печатка поцілунку” (Русалонька)
  11. Олена Войницька “Анна і чума” (Попелюшка)
  12. Аліна Штефан “Справжні принцеси обирають книгарні” (Принцеса на горошині)
  13. Роман Нек “Мистецтво ілюзії” (Легенда про Марка Проклятого)
  14. Юлія Васильєва “Dolce Masha” (Три ведмеді)
  15. Марія Кулешова “Брати” (Лускунчик і мишачий король)
  16. Павло Черепюк “Сусідка” (Івасик-Телесик)

Агов, світотворці! Запрошуємо вас взяти участь у новому конкурсі фантастичних оповідань від «Світу Фентезі»!

Цього разу пропонуємо вам пригадати улюблені казки та класичні історії і написати ретелінг — обробку відомого твору. Ми не обмежуємо вас ні в жанрі, ні в формі, ні в праці для переказу. Можете писати як гумористичний стімпанк про Козу-дерезу, так і психологічний горор про Алісу в Країні Чудес. Головне — аби було цікаво та впізнавано! Мета конкурсу — вдихнути нове життя в старі історії.

Прикладом ретелінгу можуть бути:

  • “Ритуал” Марини та Сергія Дяченків,
  • “Відьмак” Анджея Сапковського,
  • “Лунарські хроніки” Маріси Меєр,
  • “Зачарована Елла” Ґейл Карсон Левін,
  • “Дороті мусить померти” Даніель Пейдж абощо.

Найкращі твори будуть опубліковані в альманасі і представлені на фестивалі Kyiv Comic Con-2016.
Приз за перші три місця: по два квитки на Kyiv Comic Con-2016.

Положення про конкурс Коза-дереза на орбіті

Правила конкурсу:

  • Обсяг: від 5 до 35 тисяч знаків з прогаликами
  • Мова: українська
  • Прийом творів: до 30 квітня 1 травня включно
  • Обов’язкова умова: переказ казки або будь-якої культової класики

У заявці вказати:

  • Справжнє ім’я та прізвище
  • Псевдонім для публікації (за бажанням)
  • Контактний телефон
  • Електронну скриньку
  • Назву історії (-ій), які використали у своєму оповіданні

Твори надсилайте окремими файлами у форматі *.doc, *docx чи *.rtf на електронну скриньку konkurs_svit_fantasy@ukr.net
У відповідь ви маєте отримати підтвердження. Якщо протягом трьох днів підтвердження не надійшло, відправте оповідання ще раз.

Кількість оповідань від одного автора не обмежена.

Альманах із найкращими оповіданнями буде виданий в паперовому та електронному вигляді, всім авторам ми виплатимо авторський гонорар і надішлемо збірку поштою.

Шановні автори! На конкурсі ми НЕ розглядаємо поезію та п’єси, твори, що порушують чиї-небудь авторські права (пройшло менше 70 років із часу смерті автора історії-першоджерела чи він зараз живий), оповідання без назв, твори більші за встановлений обсяг та збірки оповідань (“я надіслав вам 100500 штук, щоб ви самі вибрали”).


 

14 коментарів

  1. Доброго дня!
    Можливо, ви могли б запропонувати якусь статтю щодо ретелінгу (правила та поради), бо в інтернеті нічого подібного поки не знайшла.
    Буду вдячна, Яніта.

    1. І навряд чи знайдете) Ретелінг — це навіть не конкретний жанр, а лише “маркування” певного виду історій, які переінакшують існуючі. Правило таке, що правил нема. Ви берете за основу певні ключові моменти з джерела та вплітаєте їх у свій сюжет.
      Найпопулярнішим джерелом для ретелінгів, до речі, завжди була “Попелюшка”. Можете подивитися в Інтернеті, як це реалізується не тільки у книгах, а й у фільмах чи мультиках. Наприклад, стрічка “Історія вічного кохання, або Попелюшка” роль хрещеної-феї вручає Леонардо да Вінчі. У мультфільмі “Нові пригоди Попелюшки” Попелюшка залишається не з принцом, а зі своїм другом-посудомийником. У фільмі та книзі “Зачарована Елла” Попелюшка змушена жити з даром-прокляттям своєї недолугої хрещеної-феї, яка “винагородила” її абсолютною покорою будь-кому, з чим вона і бореться. А в книзі Маріси Меєр “Cinder” (“Попел”, або російською “Зола”) Попелюшка взагалі кіборг, талановитий механік і до того ж втрачена принцеса з Місячного королівства, яка розгортає революцію проти тітки-тирана. Загальним фактором є пригноблення невинної дівчини її мачухою та злими зведеними сестрами. Хоча Кемерон Докі у своєму романі “Незадовго до опівночі” робить їхні стосунки теплими, натомість задумуючись над ставленням до доньки її батька, який у звичайній казці не помирає і нікуди не зникає, дозволяючи новій дружині знущатися із власної дитини.
      Саму казку/історію повторювати необов’язково, це може бути зовсім інший світ, зовсім інший характер головних героїв, зовсім інший погляд на проблему. Якщо говорити термінами фанфікшну, то повний AU і OOC ) Мені, наприклад, в дитинстві завжди уявлялася історія, що дія “Попелюшки” відбувається в епоху наукових революцій; Попелюшка тікає з дому в сусідню країну і потрапляє до просунутих людей, в яких вчиться дивовижним речам, а потім повертається додому і несе знання в маси. А потім її ідеями переймається принц, чий батько консерватор, — і поїхало)
      Тобто берете будь-яку казку або класику, яку ви б хотіли бачити в іншому амплуа, задаєте рушій — і творите свою історію. Іще раз повторюся, що повністю приводити історію до оригінальної розв’язки (у випадку Попелюшки — весілля з принцом або весілля як таке) зовсім необов’язково. Як і повторювати характери персонажів чи зберігати їх в історії усіх. Можна писати сюжети геть відмінні від оригіналу, давати позитивним персонажам роль поганців, але певні моменти (у випадку Попелюшки з наведених прикладів — пригноблення мачухою, а далі — хоч у космос, хоч в паралельні світи, хоч в інквізицію, щоб спалити ту мачуху як відьму) будуть вказувати читачу, ретелінгом чого це є.
      Тобто, жодних правил. Окрім правил хорошого оповідання 😉

    2. Якщо добре знаєте англійську, то ось джерела:
      http://inkandquills.com/2015/09/19/how-to-write-fairy-tale-retellings/
      http://scwrite.blogspot.com/2014/11/the-secret-to-writing-retelling.html
      В принципі, тут те, що я говорила, хоча у випадку з Попелюшкою застерігають не робити ремейк ,а саме ретелінг)

      Тобто:
      Крок 1. Дослідження. Ви досліджуєте джерело, на яке спираєтеся в своєму ретелінгу, визначаючи для себе якісь ключові моменти.
      Крок 2. Вирішуєте, яким шляхом іти та що з джерела брати. Головне тут:
      – створити унікальну, оригінальну історію
      – попередити передбачувані віхи своєї історії
      У першій статті пропонують: поміняти ролями протагоніста та антагоніста, змінити епоху, змінити сеттинг (оточення, “декорації”), використати інший жанр, зробити кросовер (змішати кілька казок), зробити історію похмурою (усі люблять аля готичні історійки).
      Крок 3. Пишете!

      Інакше кажучи, з одного боку, треба написати абсолютно нову історію, але з відомими персонажами чи проблемами.
      (Були недавно книга і фільм “Beastly” (Страшенно вродливий): дія відбувається в сьогоденні, є самозакоханий красунчик, який певен, що йому все дозволено, та одна дівчина-відьма його проклинає, і той стає потворним, з жахливими шрамами на шкірі, утім лишається людиною. Врятувати його може тільки справжнє кохання — і тут як тут наївна добра дівчина з його школи, яку він з усіх сил намагається привабити, щоб зняти прокляття. Очевидно, що це “Красуня і чудовисько”. Не скажу, що це суперовий ретелінг, їх взагалі дуже мало, але як приклад згодиться. Мені в цьому плані більше імпонує серія Маріси Меєр: там і кросовер, і абсолютно нова сюжетна лінія з революціями).

    1. Краще брати тих авторів, чиї твори стали громадською власністю. На Толкіна права ще тримає його син.

      1. А будет какой-то ответ по электронке, если рассказ не приймут? Вообще, сколько ждать ответа по поводу принятия рассказа?

    1. До кінця літа. До КомікКону ми визначимо переможців, а потім розпочнеться робота над редагуванням, дизайном, версткою та підготовкою до друку.

  2. Куди надсилати за’явку? Її відсилається окремо від тексту? Чи мають якесь значення граматичні помилки? (я пишу на планшеті і у ньому не проставляються тире , а лише дефіс)

    1. Заявку надсилати разом у листі (бажано саме в листі) на адресу konkurs_svit_fantasy@ukr.net
      Текст твору у .doc(x) прикріпленням.

      Граматичних помилок бажано уникати. Утім, при оцінюванні суто технічні моменти (дефіс замість тире) особливого значення не матимуть. Але не забувайте, що правильне оформлення збільшує читабельність вашого тексту. Час перенести текст на комп’ютер та підредагувати ще є, оскільки 1 травня ми ще прийматимемо твори.

Leave a Reply

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *