Фантастичний кінозал

Термінатор / Terminator (1984)

Жанр: фантастика, бойовик, трилер

Режисер: Джеймс Кемерон

Актори: Арнольд Шварценеґґер; Майкл Б’єн; Лінда Гемільтон; Ленс Генріксен;

Український переклад: є

«Машини повстали з попелу ядерної пожежі. Їхня війна, що мала на меті знищити людство тривала десятиліття. Але вирішальна битва відбудеться не в майбутньому. Вона відбудеться тут, у наші дні. Сьогодні…» Кіборг-убивця має знайти та вбити Сару Коннор, жінку, яка народить майбутнього лідера руху опору капітуляції людей перед бездушними машинами. Захищатиме її Кайл Різ — звичайна людина, солдат, що також прибув із моторошного 2029 року.

Чи є якась користь від застуди. Зазвичай жодної, але Джеймс Кемерон стверджує, що саме вона допомогла йому створити шедевр, який вплинув на всю масову культуру двадцятого століття. Мовляв, у 1981 році, коли він у Римі закінчував роботу над «Піраньями 2» його підкосила лихоманка, і в безладних мареннях Джеймс побачив чоловіка з червоним оком, який гнався за жінку. Саме цей потужний візуальний образ згодом переріс у фільм «Термінатор». Цілком, можливо, однак сюжет, який би плавно підвів глядачів до цієї жахної сцени, Кемерон позичив не з грипозних глюків.

У 60-их виходив серіал  «За межею майбутнього», і в його другому сезоні було дві серії («Солдат» та «Демон зі скляною рукою»), сценарій до яких написав американський фантаст Гарлан Еллісон. Він свого часу дуже здивувався, побачивши в кінотеатрі «Термінатора». Навіть у суд подавав на студії  «Hemdale Film Corporation» та «Orion Pictures Corporation» за плагіат. Все вирішилося виплатою неназваної суми та згадкою імені Еллісона в титрах фільму, коли той вийшов на відео-носіях. Неоднозначна ситуація…

Варто визнати, що попри можливий вплив творчості Гарлана Еллісона на «Термінатора» фільм вийшов навдивовижу самобутнім. Знята за смішні шість з половиною мільйонів доларів стрічка просто не мала шансів стати тупим «попкорновим атракціоном». Звісно, вона могла стати тупим дешевим трешем, і шквал клонів «Термінатора», які заполонили індустрію потім, цьому яскраве підтвердження, але на заваді такому розвитку подій стояв сильний сценарій. До того ж, його доповнювала практична винахідливість творців та неперевершений каст.

Кемерон спершу хотів, аби його кібернетичний кілер був непримітним типом, що може злитися з натовпом і з’являтися перед героями у найнесподіванішу мить. Однак з багатьох причин, наприклад, тиску продюсерів, цю ідею довелося відкласти до другого фільму. Роль термінатора отримав Арнольд Шварценеґґер. Концепція страху у фільмі змінилася. Взагалі перша частина франшизи дуже моторошний фільм. Кемерон зняв брутальний, жорстокий нео-нуар. Майже завжди події фільму в темну частину доби. Герої скрадаються у  тінях, ховаючись від живої смерті із металу та органічної плоті.

«Термінатор» майже відразу став культовим. Глядачі гідно оцінили атмосферу стрічки, вигадливість її екшн-сцен та роботу акторів. Сценарні огріхи, які з’явилися у фільмі через сюжет про подорожі в часі, Джеймсу Кемерону та його команді вдалося приховати. Арнольд Шварценеґґер остаточно закріпився у статусі кінозірки, і роль мовчазного робота-вбивці стала його візитівкою, так само як і культова фраза «I`ll be back».

Цитати

— Гей, мужик, у тебе там що, кішка здохла?

— Іди нахер, мудак.

Твій одяг… дай мені його. Хутко.

— Кіборги не відчувають болю. Я відчуваю. Не роби так більше.

— Пусти.

— Вислухай і затям! Той Термінатор десь там. З ним не можна домовитися. Його не можна переконати. Він не знає жалю чи каяття. Чи страху. І він у жодному разі не зупиниться. Ніколи. Доки ти жива.

Анатолій Пітик і Катерина Пітик

Сподобалася стаття? Перекажи гривню ельфам на шоколадку.

Приват Банк: 5168 7554 3873 6817