Найкраще укрфентезі 2018: Результати

Минулого тижня ми опублікували список найкращого укрфентезі 2018 року і запропонували вам взяти участь у голосуванні в категоріях “Підліткове фентезі”, “Фентезі для середнього шкільного віку” та “Найкраща обкладинка”. Всього в опитуванні взяло участь 204 респонденти, які мали змогу проголосувати тільки в тих категоріях, які вони бажають, а також залишити додаткові коментарі. І ось результати.

ПІДЛІТКОВЕ (YA) ФЕНТЕЗІ

У категорії змагалися: “Дитя песиголовців” Володимира Арєнєва, “Гессі” Наталії Матолінець та “Альянс” Ярини Каторож. Як виявилося, в нас дуже багато шанувальників “Палімпсесту”, тому з великим відривом у голосуванні переміг “Альянс” Ярини Каторож.

Ось кілька коментарів від респондентів:

“З нетерпінням чекаю продовження історії від Ярини Каторож”.

“Давно не читала нічого настільки захопливого з фентезі, як книги Ярини Каторож. І те, що третя, завершальна книга ще тільки пишеться, і її треба чекати… :-(“

“Альянс” Я. Каторож та “Лазарус” С. Тараторіної за унікальний детально прописаний всесвіт та живих, цікавих персонажів”.

Редакція “Світу Фентезі” теж проголосувала між собою, але наша думка не збіглася з читацькою. Хоча всі три номінанти по-своєму чудові і ми насолоджувалися кожним із цих романів, та все ж наш голос іде до “Дитя песиголовців” Володимира Арєнєва.

Інна Ковалишена: “Це дуже насичена і якісна книга з дуже добре пропрацьованими міфологічними елементами”.

Катерина Пітик: “Роман Володимира Арєнєва — потужна історія про забуття, яка насправді не дозволяє ні про що забути. Автор щемко і серйозно говорить про травми війни, про вбивчу ненависть і неприпустимість свідомої чи ні колективної амнезії. До всього ж, “Дитя песиголовців” — цікавезна пригода”.

ФЕНТЕЗІ ДЛЯ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

У категорії змагалися: “Реальність Барґеста” Аліни Штефан, “Темний бік будинку” Марини Макущенко та “Дрімучий ліс” Анастасії Лавренішиної. Упевнено попереду опинився “Дрімучий ліс” Анастасії Лавренішиної, з чим редакція абсолютно згодна.

НАЙКРАЩА ОБКЛАДИНКА

У категорії змагалися: (1) “Альянс”, дизайн обкладинки Ярина Каторож, (2) “Дитя песиголовців”, дизайн обкладинки Олександр Продан, (3) “Лазарус”, дизайн обкладинки Ігор Дунець, (4) “Темний бік будинку”, дизайн обкладинки Ана Годісь, (5) “Гессі”, дизайн обкладинки Євгенія Чистотіна, (6) “Реальність Барґеста”, дизайн обкладинки Ана Годісь. І знову з великим відривом переміг “Альянс”, на другому місці опинилася “Гессі”, на третьому — “Лазарус”.

Маємо зазначити, що українське фентезі нарешті стало оформлюватися відповідно до жанру, виділятися з полиць. Гарна обкладинка завжди сприяє збільшенню зацікавленості читачів. Хоча серед респондентів були і незгодні:

“Хочу відзначити, що у нас криза з обкладинками до книг у стилі фентезі! В Україні в цілому. Це моя думка як “споживача книг”, який прийшовши в книжковий магазин, не може по обкладинці ідентифікувати жанр “фентезі”.

Напишіть у коментарях, що ви думаєте про українські обкладинки до фентезі. Якими саме ви хочете їх бачити? Залишайте зображення ваших улюблених фентезійних обкладинок.


Нагадаємо, що було ще дві категорії, в яких ми відзначили фентезійні книжки.

ФЕНТЕЗІ РОКУ

Тут навіть і думати довго не треба було, бо “Лазарус” Світлани Тараторіної став ковтком свіжого повітря у вітчизняному жанрі. Ми раді бачити, що ви погоджуєтеся з нашою думкою, адже ми отримали від вас не один схвальний коментар:

“Хочеться окремо винести “Лазарус” як найякісніше і найтоповіше фентезі загалом у 2018″.

“Лазарус” — майже новий Вій в інтерпретаціїї 1910 року!!! Маю надію, що вийде продовження “Лазаруса”.

СПЕЦІАЛЬНА ВІДЗНАКА ЗА ПРОСУВАННЯ МОЛОДИХ АВТОРІВ

Збірки оповідань — це чудовий спосіб заявити про себе молодому автору. Антологія “Брама. Багряні ночі”, яка включає в себе найкращі оповідання з конкурсу “Брама”, дала можливість познайомитися з новими українськими авторами у жанрі фентезі, які, ми певні, ще неодмінно порадують нас великою прозою (або вже радують).

НАОСТАНОК

В анкетах ви залишили ще кілька коментарів, якими б ми хотіли поділитися. Зокрема ви відзначили “Mox Nox” Тані Малярчук і “Варту у грі” Наталії Матолінець, які ми також прочитали з величезним задоволенням. Говорили і про “Тінь на порозі” Нати Гриценко, але це дебют 2017 року.

“Моx Nox” Тані Малярчук — безпомилково й майстерно втілена підліткова річ. Найкраща в 2018 р. (і за дизайном зокрема). Дивно було не побачити книжку в цьому переліку”.

“Тінь на порозі” Нати Гриценко — чудовий дебют, непогане доросле темне фентезі”.

Також ви згадали про комікси:

“Коміксів цього року особливо не було, але наступного року варто буде звернути увагу. Імовірно, багато хто домалює”.

Ми дуже б хотіли зробити таку категорію. Сподіваємося, у 2019 році так і станеться. Особливо ми чекаємо кілька робіт у жанрі темного фентезі, які анонсували на тематичних фестивалях.

1 коментар до “Найкраще укрфентезі 2018: Результати

  • Marichka
    01.01.2019 р. о 00:46
    Permalink

    Ура! Результати!
    Трохи здивована результатами, особливо що “Лазарус” у голосуванні про обкладинки був третім. Як на мене, якраз таки обкладинка в нього найслабша із запропонованих.

    Відповідь

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *